Pages

Protected by Copyscape Web Plagiarism Check

Sunday, May 23, 2010

Cinta Kita Bawa Ke Syurga - 23

Selera makan Darwisya seolah terpadam tengahari itu. Teman-teman sepejabat mengajaknya keluar makan, tetapi perutnya seolah kenyang. Semasa rakan-rakan sepejabat keluar rehat, Darwisya bingkas bangun menuju ke surau yang terletak tidak disebelah syarikat tempatnya bekerja.

Usai solat zuhur, Darwisya melangkah kembali ke pejabat. Dia berkira-kira mahu menyiapkan kerja tadi yang masih berbaki. Walaupun dirundung masalah peribadi, Darwisya tetap profesional dalam menjalankan tugasnya. Masalah yang membelenggu diri tidak dibiarkan sama sekali merosakkan mood bekerjanya.

Leka menyiapkan tugas-tugasnya, jam sudahpun merangkak menghampiri angka 5. Sebentar lagi waktu kerja hampir tamat. Darwisya sudah pun mengemas mejanya. Kertas-kertas yang tidak digunakan dimasukkan ke dalam bakul sampah. Semasa mengemas, frame gambar yang terletak disudut meja kerjanya mencuri tumpuannya. Hakimi! Darwisya hampir terlupa tentang ajakan Hakimi petang itu.

Tangannya semakin ligat mengemas. Walaupun sedih dan marah masih lagi bertapak dihatinya, Hakimi tetap mahu ditemui. Wajah kesayangan itu mahu ditatapi. Sebulan sudah mereka tidak bertemu. Rasa marah dan terluka dihati Darwisya kian bercampur dengan rasa rindu.

*******************

Kereta dipandu sederhana laju menuju jalan pulang ke Muar. Awal-awal lagi Darwisya sudah menghubungi ibunya bagi memaklumkan kelewatannya pulang ke rumah petang itu. Dia mahu bertemu empat mata dengan Hakimi.

Sedang asyik fokus pada pemanduannya, perut Darwisya rasa tidak enak. Entah mengapa rasa mencucuk dibahagian abdomen semakin menjadi-jadi. Ulu hatinya pedih teramat. Kesakitan cuba ditahan lagi.


'Sya kena jumpa Kimi juga..' Desis hatinya.

Akibat terlalu sakit, Darwisya memilih alternatif berhenti di bahu jalan. Beberapa kilometer sahaja lagi dia akan tiba di Bandar Muar.

Stereng kereta diputarkan ke arah kiri jalan. Kesakitan yang menjalar disegenap bahagian abdomennya membuatnya hilang arah. Kereta yang dipandu Darwisya terbabas menghentam 'devider' jalan.

Dalam keadaan separuh sedar, tangan Hakimi seolah dirasakan sedang memapahnya yang sedang jatuh tersungkur. Hakimi membantunya untuk bangun.

Namun itu cuma halusinasi Darwisya.


Darwisya tidak sedarkan diri.


Dengan bantuan orang ramai yang melihat kemalangan itu, Darwisya di bawa ke hospital dengan segera. Tubuh kecil Darwisya diusung menuju ke bahagian kecemasan Hospital Pakar Sultanah Fatimah, Muar. Hentakan di kepalanya dan dadanya yang terhantuk di stereng menyebabkan dia tidak sedarkan diri.


***********************************


Hakimi mundar mandir di sisi keretanya. Jiwanya dipagut resah gelisah. Penantiannya terasa lelah. Sudah acap kali telefon bimbit milik Darwisya dihubunginya. Namun tetap hampa. Tiada jawapan.


'Marah sangat ke Sya sampai dah tak sudi jumpa Kimi,' Bicara hati Hakimi.


Waktu Magrib sudah pun hampir tiba. Hakimi membuat keputusan untuk pulang ke rumah. Niat hati untuk bertemu empat mata dengan si jantung hati tinggal harapan. Hasrat hati untuk berdamai dan kembali menyemai cinta tidak kesampaian.

Hakimi memandu dengan penuh rasa sebal dan kecewa di hatinya.


'Sampai hati Sya buat Kimi macam ni.' Kata hati kecilnya.


Minda Hakimi semakin ligat mentafsir semua yang terjadi.


'Apakah terlalu besar silap Kimi hinggakan Sya sanggup biar Kimi tertunggu-tunggu macam ni?' Hati Hakimi seolah merintih dan merayu.


***************************************



sambung yaa...

4 comments:

MaY_LiN said...

oooo
xsabar nak tau next n3

nabilah_2908 said...

hope ada siapa2 yg call kimi and bagi tahu keadaan sya yg sebenar..huhu... ;)

humayra said...

may lin : tq baca.eheh..saba ea..

humayra said...

nabila..saba kak..ehehe