Sunday, May 9, 2010

Cinta Kita Bawa Ke Syurga - 12

Darwisya kini menjadi pembantu kepada pengurus pentadbiran syarikat Aswad Berhad. Pengurusnya ialah Aina Zulaikha. Benar-benar tidak disangka. Sejarah yang disangka akan semakin jauh dari hidupnya kini didepan mata. Darwisya berharap segalanya berjalan dengan tenang dan lancar tanpa dugaan yang tidak mampu diharunginya.

"Darwisya Qaisara. Selamat datang ke syarikat ini ya..Semoga awak dapat beri sumbangan kepada syarikat ini." Ujar Aina sambil berjabat tangan dengannya.

Darwisya menyambut huluran salam itu diiringi dengan senyuman. Namun, mindanya ligat berfikir. 'Adakah Zarif juga bekerja di sini? Bukankah Zarif adalah juruteknik sebuah syarikat di Pulau Pinang? Mengapakah isterinya bekerja di sini?'


"Thanks err..Puan or Cik.." Kelu lidah mahu berkata.

"Puan. Puan Aina Zulaikha." Kata Aina sambil tersenyum. Wanita ini sungguh mesra.

"Puan nampak muda. Tu yang keliru saya tadi. Puan boleh panggil saya Sya." kata Darwisya.

"Yeke? Terima kasih Sya. Juz call me Kak Aina. Lagi mesra kan?" Ujar Aina memberi cadangan.


********

Hari pertamanya bekerja di Aswad Berhad berjalan lancar. Syarikat pengedaran perkakas komputer ini sungguh maju dan pekerjanya turut bermotivasi tinggi. Cuma badan Darwisya terasa letih akibat penat memandu berulang alik dari Merlimau ke Muar yang mengambil masa hampir setengah jam perjalanan. Ibunya sudah berpesan supaya duduk menyewa di rumah berdekatan tempat kerja, namun Darwisya selesa begini. Lagipun setengah jam perjalanan bukanlah terlalu jauh buatnya. Sejenak berfikir soal kerjaya yang sedang dibinanya, Zarif Asyraf muncul dalam ingatannya. Darwisya terasa teruja mahu mengetahui cerita sebenar antara mereka. Sudah berpindah ke Melaka kah Zarif? Kini mereka berdua pasti sudah memiliki seorang cahaya mata. Darwisya masih ingat kali terakhir terserempak dengan Zarif. Zarif bersama wanita yang berbadan dua.


And we have gone through good and bad times.
But your unconditional love was always on my mind.
You've been there from the start for me.
And your loves always been true as can be.
I give my heart to you.
I give my heart, cause nothing can compare in this world to you.


Kimi call!


"Assalamualaikum Kimi" Darwisya mula berbicara.

"Waalaikumussalam Sya. Sya tengah buat apa sayang?"Tanya Hakimi.

"Baring-baring je Kimi. Kimi pulak? Study dah habis ke? Dah nak final kan?" Tanya Darwisya kembali.

"Kimi tengah study ni. Mengantuk rasa, ni yang call Sya. Dah pukul 12 malam ni, Sya tak tidur lagi sayang? Esok nak kerja kan?" Kata Hakimi.

"Em..lepas Kimi end call nanti Sya tidur ye...Dah dengar suara Kimi baru Sya boleh tidur lena." Ujar Sya dalam senyuman. Lelaki bernama Ammar Hakimi masih dirinduinya walaupun sudah 4 tahun menyemai kasih. Kata orang, makin lama, makin bosan. Namun bagi Darwisya dan Hakimi, makin lama, makin cinta. Ermm..Indahnyaaa...

"Iye sayang..Penat tak Sya kerja hari pertama? Ada apa-apa masalah?" Soal Hakimi. Hakimi di tahun akhir pengajiannya di Universiti Teknologi Malaysia. Hati Darwisya meronta mahu menceritakan kisah pertemuannya dengan Aina Zulaikha, namun niat itu dibiarkan sepi. Hakimi tidak seharusnya diganggu dengan persoalan-persoalan yang mengganggu fikirannya saat ini. Hakimi harus menumpukan sepenuh perhatiannya kepada peperiksaan yang cuma dua minggu lagi bakal bermula.

"Sya rasa, okey je kot. Lagipun staf kat sana baik-baik belaka. Kimi tak mahu risau ya. Ramai orang sudi tolong Sya kat sana," Darwisya cuba mengelakkan Hakimi terlalu memikirkan dirinya. Hakimi seharusnya memberi fokus sepenuhnya pada peperiksaan yang bakal menjelang tidak lama lagi. Setelah 10 minit berbual dan bercerita, Hakimi mohon berundur diri kerana mahu menyambung ulangkajinya. Dan Darwisya pula yang sememangnya sudah mula mengantuk terlelap sebaik sahaja panggilan ditamatkan.

**********

SORI..
episode ni sikit sgt..
saya ada kerja..terpaksa tangguh kejap yew...

1 comment:

nabilah_2908 said...

ok....akan di nantikn smbungn seterusnya.. :)