Pages

Protected by Copyscape Web Plagiarism Check

Monday, May 10, 2010

Cinta Kita Bawa Ke Syurga - 13

Hari ini suasana di pejabat tempat kerja Darwisya agak sibuk. Masing-masing berkejar untuk menyiapkan tugasan-tugasan. Isnin minggu hadapan adalah audit untuk memperbaharui lesen ISO syarikat Aswad Berhad. Mereka cuma tinggal 3 hari tidak termasuk hari ahad untuk menyelesaikan kerja-kerja yang masih tertunggak. Darwisya yang telah 2 bulan bekerja sudah pun membiasakan diri dengan tugas-tugas hariannya di syarikat.

"Assalamualaikum Cik, tumpang tanya, Puan Aina ada kat mana?" Seorang lelaki bertanya pada Darwisya. Suara itu seperti pernah didengarnya. Wajahnya diangkat dari memandang komputer di depannya. Sungguh dia terkejut.

"Err..Zarif.. Puan Aina kat pantry.." Jawab Darwisya. Hampir terkelu lidah untuk menjawab pertanyaan lelaki itu.

'Zarif!' Jerit hatinya.

Zarif juga dilihat terdiam seketika. Lidah lelaki itu juga dilihat kelu untuk berkata-kata. Mungkin kerana tidak menyangka gadis yang pernah dahulu dipuja-puja kini muncul kembali di depan mata.

"Ha? Okey-okey. Thanks cik." Zarif segera melangkah menuju ke pantry.

'Waktu makan tengahhari hampir tiba. Sudah tentu Zarif ingin membawa isterinya keluar makan bersama. 'Fikir Darwisya.

Beep..beep...
1 message receive from Kimi

+Sya, lunch dengan Kimi nak tak?

-Kimi ada kat Melaka ke sekarang? Bukan Kimi ada interviu kat Muar?

+Kimi dah habis interviu. Azri call tadi kata company kawan ayah dia kat Melaka nak pakai orang. Kimi saja try  datang tanya tadi. Ni nak balik muar nanti dengan Sya boleh? Kimi tumpang Azri masa ke mari.

-Boleh je. Tapi lepas lunch nanti Kimi nak tunggu Sya kat mana?

+Kimi nak sambung tengok kerja-kerja kosong area Melaka. Kalau dapat kat Melaka best jugak kan?
 
-Waaa..sangat best. Love u dear. Ni Kimi kat mana? Sya amik Kimi la..

+Kimi kat bawah office sayang.

-Kimi tunggu kejap ya.


Kejutan Hakimi buat Darwisya rasa riang yang amat sangat. Hakimi sudah pun berjaya menamatkan pengajiannya di UTM Skudai dan kini sedang mencari pekerjaan yang bersesuaian dengan ijazah Kejuruteraan Awam yang sedang dimilikinya. Hakimi bercadang untuk mencari pekerjaan sekitar Muar dan Melaka. Sedaya mungkin dia mahu berdekatan dengan Darwisya selalu. Cukuplah 4 tahun mereka menyulam kasih dari kejauhan. Usia Darwisya dan Hakimi sudah memasuki 23 tahun, mereka berdua sudah cukup matang untuk membuat keputusan.

******

"Sya, kenalkan ni husband akak, Zarif Asyraf. Dia kerja kat area-area tempat Sya belajar dulu. Sya kenal dia tak?" Aina memperkenalkan Zarif kepada Darwisya. Darwisya hanya tersenyum tanpa banyak bicara.

"Kat penang tu ramai orang laa Kak Aina. Tak sempat nak tengok semua orang. " Jawab Darwisya sambil tertawa.

"Kak Aina keluar lunch ye. Aina pun lunch la ya?" Kata Aina sambil berlalu pergi. Zarif hanya membisu. Namun anak matanya tetap memandang Darwisya tanpa mempedulikan isterinya yang sedang memaut lengannya.

*****

"Hai Sya sayang..." Sapa Hakimi.

"Maaf Kimi. Sya lambat sikit. Mesti Kimi dah lama tunggu Sya kan?" Darwisya serba salah. Situasi pertembungannya dengan Zarif dan Aina tadi telah mencuri masanya.

"Its okay my dear. Lambat sikit je pun. Yang penting sekarang Sya dah turun pun." Jawab Hakimi tenang diiringi dengan senyuman. Mengenali Hakimi buat Darwisya selalu rasa bertuah. Hakimi cukup tenang dalam menghadapi kesulitan. Cukup penyabar dalam melayan kerenah Darwisya.

"Handsomelah pakwe Sya harini. " Penampilan Hakimi dirasakan cukup menyenangkan matanya. Berkemeja berwarna biru laut dan bertali leher berwarna sepadan. Darwisya memuji sambil membetulkan kedudukan tali leher Hakimi yang dilihat kurang kemas.

"Puji-puji Kimi ni kenapa ye? Nak Kimi belanja makan ke?" Tanya hakimi sambil tersenyum.

"Tak la..Sya saja je..Okay lah Kimi, jom kita makan. Sya kena masuk office semula ni. Takut lambat pula," Ujar Darwisya. Lengan Hakimi dipautnya sambil berjalan beriringan menuju ke tempat parking kereta Darwisya. Sedang mereka berjalan, Darwisya terasa diperhatikan, kerap kali dia menoleh ke belakang, namun tiada sesiapa. Akhirnya perasaan itu dibiarkan berlalu tanpa sedikitpun rasa curiga.

*****************


2 be continue...

1 comment:

nabilah_2908 said...

ngeee..lajunya dia update.. ;)

update lagi...la..la..la.. :)